Види передпускових підігрівачів двигунів та їх особливості
Види передпускових підігрівачів двигунів та їх особливості
Холодну пору року — складна пора для будь-якого автомобіліста. Проблема полягає в тому, що при низьких температурах експлуатація машини в цілому і двигуна зокрема зв'язана з деякими труднощами. З-за цього багато автомобілістів раніше були змушені залишати «залізних коней» в гаражах аж до весняного потепління.
Так було до моменту винаходу та активного набору популярності спеціальних передпускових підігрівачів. Потрібно відзначити, що більшість авто, що випускаються для країн з холодним кліматом (Фінляндія, Швеція, Норвегія) зазвичай вже поставляються з вбудованими пристроями підігріву ДВС. У нас же вони тільки набирають популярність, тому найчастіше вітчизняні автомобілісти вирішують самостійно придбати передпускові підігрівачі двигунів і встановити їх на свої машини.
У даній статті мова піде про те, як працюють подібні системи, а також, які бувають їх види.
Передпусковий підігрівач: принцип роботи
Сучасні автономні передпускові нагрівачі двигуна відрізняються простотою монтажу і дозволяють попередньо підігріти мотор без необхідності його запуску. Крім цього пристрій робить температуру в салоні більш комфортною, скла і двірники також розморожуються.
Як правило, пристрій включається за допомогою електронного блоку. Монтаж системи підігріву здійснюється безпосередньо у простір, розташований під капотом. Теплообмінник підключається до малого контуру системи охолодження. Всі керуючі блоки з'єднуються до основної електромережі авто.
Сьогодні активно використовується кілька різновидів пристроїв передпускового підігріву ДВС. Якщо поглянути на рейтинг передпускових підігрівачів, можна без праці вибрати найбільш підходящий варіант для своїх потреб. У будь-якому випадку рекомендуємо звернути увагу на підігрівачі двигуна «Лунфэй» з насосом. Вони надійні і прості в експлуатації.
Види передпускових підігрівачів двигунів та їх особливості
Як вже було сказано, сьогодні активно експлуатуються різні види передпускових підігрівачів. Серед них потрібно виділити наступні типи:
-
електричні;
-
автономні;
-
на теплових акумуляторах;
-
повітряні системи охолодження;
-
моделі для дизельних двигунів.
Розглянемо кожен з них окремо.
Електричні передпускові підігрівачі
Дана категорія може нагадати традиційний кип'ятильник. В якості нагрівального елемента виступає ТЕН, монтуємий в контур охолодження. Температура в двигуні збільшується за рахунок циркуляції нагрітої рідини по малому контуру. Принцип роботи передпускових підігрівачів дуже простий, тому конструкція відрізняється надійністю.
Вартість електричних передпускових підігрівачів також доступна. Проте для їх роботи потрібен зовнішнє джерело живлення (розетка в гаражі). Також час нагрівання не найшвидше.
Автономні передпускові підігрівачі
Ця категорія поділяється на 2 типи:
-
Рідинні.
-
Повітряні.
Перші більш затребувані. Вони підігрівають ДВС і створюють комфортні умови в салоні. По суті це піч, яка працює на дизелі або бензині, що надходить з паливного бака.
Перевагами даного типу пристроїв передпускового підігрівання двигунів можна назвати економію палива на розігрів ДВС в порівнянні з роботою двигуна на холостому ходу, а також збільшення його ресурсу. Недоліком є висока вартість.
Варіанти на теплових акумуляторах
Даний тип підігрівачів за принципом дії схожий з термосом, у якому зберігається велика температура. Вся охолоджуюча рідина при вимкненому двигуні міститься в ньому, а при включенні ДВС вона знову надходить у систему охолодження.
Плюсом є повна незалежність від зовнішніх джерел живлення, а також економічність. Однак конструкція досить громіздка і має низьку ефективність при дуже сильних морозах.
Системи обігріву повітряного типу
Дана категорія розрахована більше не для підігріву ДВС, а створення комфортних умов у салоні машини. Однак їх використання також робить запуск двигуна більш простим в зимовий час. Автономні повітряні нагрівачі знайшли широке застосування в техніці з великими салонами або кабінами:
-
автобуси;
-
спецтехніка;
-
вантажні авто;
-
яхти.
Вартість у них порівняно доступна, а суттєвих недоліків практично немає.
Системи підігріву дизельного палива
Окремо слід розповісти про підігрівачах, що працюють з дизельним паливом. Вони можуть працювати як від генератора, так і акумулятора. Основним призначенням пристрою передпускового підігрівача двигуна запобігання можливого застигання парафінів, розчинених в дизельному паливі. Монтувати підігрівачі можна прямо в паливну систему або на топливозаборники, а також відкриті ділянки паливопроводів.
Вибирати відповідний вам вид передпускового нагрівача слід залежно від конкретних умов експлуатації вашого автомобіля. Якщо в гаражі є доступ до електрики — електричний підігрівач ваш варіант. Якщо динамічний спосіб життя, вибирайте автономний підігрівач. А ось для м'якого клімату немає кращого варіанту, ніж теплові акумулятори.
- Автономний дизельний обігрівач є відмінним рішенням для підтримки комфортної температури в салоні автомобіля, особливо в холодну пору року. Цей пристрій дозволяє автовласнику насолоджуватися теплом, не запускаючи двигун, що заощаджує паливо та знижує знос двигуна.
- Автономний дизельний обігрівач - це незамінний помічник для автомобілістів, особливо в холодну пору року. Цей компактний і ефективний пристрій дозволяє підтримувати комфортну температуру в салоні вашого автомобіля, не витрачаючи паливо з бака.